onsdag 21. september 2016

Rallylydighets stevne 17.-18. september!

Da har vi fått landet litt, fått igjen pusten og kommet ned fra skyen vår. For en fantastisk flott helg vi har hatt!
Jeg er jo med i rallygruppa i Lillehammer Brukshundklubb og blir bare mer og mer imponert over de som er med der. Alle er hjelpsomme og bidrar på sitt vis.
På stevnet som de arrangerte nå i helgen tror jeg det ikke var mange som ikke koste seg. Vi fikk til og med sol og god temperatur, så som noen sa, det å stå i singlet på Birkebeineren i september er jo utrolig.

Jeg og Cay stilte begge dager, stakkars Cay hadde fått utdelt plassens verste fører på lørdagen. Det hjelper virkelig ikke hvor mye du roser og prater når du skjelver som et ospeløv. Selvom følelsen for løpet var sinnsykt dårlig, så tok frøkna seg sammen og jobbet godt. Vi fikk mange gode tilbakemeldinger, jeg var utrolig tålmodig med Cay, Cay kan veldig godt øvelsene og det skinte igjennom, når Cay får mer konsentrasjon så blir dette utrolig bra. Dette er sånt som jeg må ta med meg, gjemme det øverst i sekken for å ha det lett tilgjengelig.
Og når jeg ser filmen, så er jo følelsen der at det var jo ikke så ille som det føltes som.


Det jeg tror gjorde at jeg jeg ble så nervøs og ting gikk litt skeis for oss, var nok at jeg hadde Cay ute av bilen for mye. Hun lå slik til at hun hadde oversikt over hele plassen, så egentlig var det nok ikke nødvendig å ha henne ute så mye som jeg hadde. Men jeg er utrolig stolt av frøkna som snart blir 16 mnd, å gå slik med en sånn fører. Da takler hun mye når hun vet hva oppgavene er og hun kommer til å bli så utrolig god med tiden!








Vi fikk med oss 172 poeng av 200 mulige, så det holdt til en første premie. 




På søndagen følte jeg meg litt bedre. Bestemte meg for at jeg ikke skulle ha henne ute så mye som jeg hadde hatt på lørdagen, og de gangene Cay var ute så var hun helt på nett. Hjalp at jeg ikke dirret kanskje?
Banen var veldig enkel denne dagen, men vi har våre øvelser der vi kan hente oss litt inn igjen, og noen av disse var med. Jeg gleder meg til den dagen vi har opparbeidet en god konsentrasjon på Cay, så vi virkelig får go'følelsen i ringen. Vi hadde den innimellom i helgen, og jeg er så stolt av jenta mi for innsatsen hennes.
Jeg håpet at det holdt til en første premie denne dagen også, for da kunne vi søke om tittel, og jammen holdt det til en tredje første premie!






























184 poeng av 200 mulige er en fin første premie det.

Tusen takk for en flott helg alle kjente, alle ukjente og nye bekjentskaper! Gleder meg til neste stevne på Birkebeineren!

Bildene er tatt av Magni Stenen, tusen takk igjen for bidlene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar