tirsdag 3. november 2015

Nok en trening.

Noen ganger så har ikke Cay hatt noe spesielt med "trøkk" når vi har trent. Har vært litt usikker på hva det har gjort at hun har noen dager som er slik, og da uten at det har skjedd noe og hun er frisk.
Bestemte meg for å finne ut av dette denne uka. Jeg hadde noen alternativer på hva det kunne være. Så i går trente vi litt, og vi flytta tiden på treningen hennes i dag til ca 11.30 istedenfor ved tre tia. Min mistanke er halvveis bekreftet. Når vi trener ved tre tia så er hun egentlig i sove og slappe av modus. Hun er enda ikke en hund jeg kan vekke og hun er helt med på notene.

Cay var helt klart på i dag!



Cay sin "løpe rundt" begynner å bli absolutt helt nydelig! Jeg får omtrent gåsehud av hvor flink denne lille valpen er til å lære ting. Nå begynner treningen på å få skikkelig flyt. Men snart har vi nok en øvelse i nye LP kl 1 å huke av!

Fri ved fot har vi jobbet utrolig mye med, begynner å bli en del timer og økter med den nå. Men jammen ser jeg hvordan fruktene kan bli av den iherdige jobben vi gjør. Hun begynner å få et utrolig fin posisjon, med det viktige mellomrommet mellom meg og henne. Hun går med en super holdning som er våken og energisk. Nå må jeg få begynt å videreutviklet den enda litt til, ikke bare drive der det er godt og trygt.

Cay er virkelig en fantastisk valp å trene, selvom hun er utrolig sosial så kan hun velge bort mennesker som står rundt. Hun kan avbryte selv når hun finner på at hun skal stikke en tur. Er iherdig og med i leken vår. Er utrolig flink til å lese kroppsspråket mitt. Naturlig nok må hun lære seg det da eneste som kommer fra min munn er ros og ikke masse mas. Belønning signaler og omvendt lokking kommer seg. Nå om dagen så begynner ting med andre ord å falle på plass.

Så for de som har lurt, så joda, vi trener og står på vi selvom det ikke klistres over alt og vi er over alt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar