lørdag 14. november 2015

For en hund, for en trening, for en fantastisk fri ved fot!

I går trente jeg Cay som vanlig. Vi har et stort fokus på å faktisk slippe leken når jeg sier slipp. Og etter to dager med det som fokus, være skikkelig bestemt på mine kriterier og når hun får ta leken igjen har det blitt bedre.

Bilde fra en annen trening
Men noe annet som har super framgang er fri ved foten til Cay. Jeg pusha på litt i går for å se hvor langt vi er og hvor jeg kan legge kriteriene mine. Jeg endte opp med et stort glis og gåsehud! Hun har en fantastisk posisjon utifra foten min, hun pendler ikke frem og tilbake. Har en super holdning og logrer fint. Jeg prøvde litt uten å ha godbiter i venstre hånd, men samtidig hadde hånda på samme plass som om jeg hadde godbiter der. Etter noen gode rep på det, så gikk jeg tilbake til å "fiske" henne. Bestemte meg for å pushe enda litt til, hadde venstre hånd litt lenger ned enn vanlig. Og litt andre steder. Cay gikk som et tog! Fy flate!
Nå må jeg bare puate for å ikke dra det for langt. Fortsette å få til en god grunn på lydighetens viktigste øvelse.



Bilde fra en annen trening


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar