torsdag 9. juli 2015

Ny valp, nytt kapittel

Da tar jeg "hull" på den nye bloggen! De aller fleste har fått med seg at jeg skal ha en malle valp, en frøken. Planen var å få fra kennel ProSports, men der ble det bare ei tispe og den skulle ut på for. Ei jeg ble kjent med i Arendal skulle ha fra kennel Belgerulven, jeg hadde sett litt på dem og foreldre dyrene. Så hun pratet med oppdretterne. Og det ble til at vi tok turen til Stavanger i går for å hilse på. Synes det er utrolig viktig å få hilst på oppdretterne, sett hvor valpene vokser opp, hilse på mor og ikke minst se kullet før man bestemmer seg og henter.
Etter å ha gått å venta på å kunne se på en valp siden februar, så var jeg naturlig nok veldig spent. Det er jo også to mnd før tiden jeg hadde innstilt meg på, så det var litt rart å prøve å omstille seg på.
Mor til valpene var trivelig, valpene var egentlig som valper flest, oppdretterne var trivelige (selvom jeg ikke prata så mye med dem, var litt opptatt av å se på valpene). Jeg falt først for tispa med oransje halsbånd, men etterhvert kom frk rød og tok plass. Det er noe når man har store deler av et kull som river i klærne, så kommer det et lite fjes og kravler opp i ansiktet ditt. Kort historie så valgte hun meg, sovnet i fanget flere ganger, ville heller sitte der og titte enn å være med de andre søsknene et par ganger, men samtidig så var hun også veldig pøbel og frempå. Navnet blir så mye som Belgerulven's Behold The Hurricane, eller Cay til daglig. Cay blir veldig kort og greit, og ikke til å kunne forveksles med gutta sine navn.



Jeg var heldig som fant et kull jeg likte med en gang jeg fikk vite at det ikke ble fra ProSport, man kan lure på om det var meningen at ting skulle bli slik...nå er det nedtelling til den dagen vi kan hente henne. Heldigvis så har jeg planlagt mye og kjøpt inn det meste valpen trenger. Hun er jo også allerede meldt på tre kurs, et i desember og to neste år som jeg fikk mulighet til å kaste meg på. Man må ta sjansen når den byr seg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar